Sunday, February 6, 2011

עובדות מעניינות על... גבינה.

נשלח ב: 06/02/2011

If you can not see this email properly, please click here

עובדות מעניינות על... גבינה. - אם אינך מצליח לראות את הכתוב לחץ כאן

 

עובדות מעניינות על... גבינה.

1. באנגליה נערכים מדי שנה משחקי האליפות הלאומית בגלגול של גבינות – אחת  התחרויות המוזרות ביותר בעולם: כחמישים משתתפים רצים בכל המהירות במורד הגבעה "קופר היל", שליד גלוסטר, ומנסים להדביק את הקצב של ראש גבינה מתגלגלת. מי שתופס את הגבינה ראשון – מקבל את אותה הגבינה כפרס.

2. פעם השתמשו בגבינה במלחמה. במהלך הקרב בין ציי הים של ארגנטינה ואורוגוואי בשנת 1841, אצל האורוגוואים נגמרה התחמושת של התותחים. האדמירל חשב להיכנע, אך לפתע נזכר כי החזיק כמה ראשים מיובשים של גבינה מהולנד. גודל שלהם התאים לקנה התותח. האדמירל נתן הוראה לכוון את התותחים שלהם ולירות. הארגנטינאים חשבו שזה נשק הסודי החדש, ונסוגו מרוב פחד.

3. סלבדור דאלי אמר פעם: "אם למדינה אין לפחות חמישים זנים של גבינה ויין טוב, זה אומר שהמדינה לא בסדר."

4. מבנה ייחודי מגבינה הציג מייצר יין כפרי מויסקונסין, ארה"ב בשם טרוי לנדבר. מגוש ענק של גבינת צ'דר במשקל מעל 900 ק"ג הוא חתך פסל של ציור של האמן הנודע ג'ון טראמבל "הכרזת העצמאות." הפסל נוצר בהזמנה של מפעל לייצור קרקרי גבינה.

5. גבינת הגורמה Casu Marzu -זו גבינה שורצת זחלים. מכינים אותה מגבינת פקורינו. זחלי זבוב מביאים את הגבינה עד ריקבון מוחלט, ולא מסירים אותם כששמים את הגבינה על השולחן. הזחלים הם קטנים – תולעים בגודל 8 מ"מ. הם גורמים לכך שהגבינה תהיה רכה. ביחד עם זה יוצא מגבינה נוזל בשם לקרימה.
הפיקנטיות של אכילת גבינה זו, היא כי הזחלים מאוד מהירים ולא אוהבים כשמטרידים אותם. בזעם הם יכולים לקפוץ לגובה עד 15 ס"מ ולכן בזמן אכילה הכרחי להגן על העיניים. אבל עדיף לא לאכול כלל, מכיוון שבהגיעם לתוך מערכת עיכול, הזחלים אינם מתים (מיצי קיבה לא תמיד הורגים אותם) ולמשך תקופה מסוימת הם מתיישבים במעי. במהלך תקופה זו, יכולים להופיע סיבוכים: תחושה של בחילה, הקאות, כאבי בטן ושלשול דמי. אם, לעומת זאת, אוכלים את המעדן עם תולעים שכבר מתו, יש סיכון למות מהרעל של יצורים המתים. למרות כל זה, הגבינה עדיין מיוצרת באיטליה ועולה הון.

6. עוד גבינה המכילה יצורים חיים, היא - Mimolette, הידוע גם בשם אדם. Mimolette לא כזו אקזוטית כמו Kasu Marzo, ואפשר לקנות אותה בכל רחבי העולם. הכי טעים בגבינה הזאת  זה קרום אפרפר מעט נקבובי. קרום זה - תוצר צואת קרדית,  שגודלו במיוחד עבור גבינה זו, אשר ניתן לראותם רק במיקרוסקופ.

7. באמיליה-רומגנה -שזה אחד האזורים המשגשגים של איטליה,  יש ארבעה בנקים המקבלים את הגבינה הפופולרית כערבון לקרדיט. 


Sponsored links 

תגובה לאי מייל

להרשמה ולעדכון רשימת התפוצה נא ללחוץ כאן

 אנשים חשוב לשמור את המייל הזה!!!
במידה ולא קבלתם מייל היום אתם מוזמנים לצפות בו גם בפייסבוק ובטוויטר שלנו
http://www.facebook.com/mivzakon.site
http://twitter.com/mivzakon_co_il
וגם אתם יכולים להגדיר בדפדפנים או RSS READER את כל הכתובות לכל הערוצים:
http://www.mivzakon.co.il/rss/rss.html
למי שמרגיש שזה קצת מסובך. אז זהו , שזה ממש לא והנה הקישור לקצת עזרה:
http://www.mivzakon.co.il/rss/rss_help_explorer.html

No comments: